Enfocus presenteert nieuwste versies van de PitStop familie op Grafische Vakbeurs Gorinchem

20/12/2010 - Demonstraties van PitStop Pro 10, de nieuwe PitStop Workgroup Manager; PitStop Server 10 en PitStop Connect 09

December 2010 – Gent, België – Enfocus pakt op de Grafische Vakbeurs Gorinchem uit met de nieuwste versies van PitStop Pro 10 en PitStop Server 10. Daarnaast wordt ook de recente update 1 van PitStop Connect 09 gedemonstreerd. Onder het motto 'You First' hecht Enfocus veel belang aan de feedback van gebruikers en werd de functionaliteit voor alle producten verder uitgebreid. Tijdens een bezoek aan de Enfocus stand kunnen Benelux klanten nu zelf ontdekken hoe deze nieuwe versies tegemoet komen aan hun wensen. De Grafische Vakbeurs loopt van 1 tot 3 februari in de Evenementenhal Gorinchem, Nederland.

"Enfocus maakt er een sterk punt van te luisteren naar de wensen van onze gebruikers. De afgelopen jaren zijn we bij Enfocus steeds blijven investeren in het verder verbeteren van onze producten. Eind 2010 werden dan ook de nieuwe versies van PitStop Pro, PitStop Server en PitStop Connect gelanceerd. Net daarom zijn we zo verheugd om deze producten voor te stellen aan het Benelux publiek op Grafische Vakbeurs in Nederland", vertelt Fabian Prudhomme, Vice President van Enfocus. "Een van de aanpassingen bijvoorbeeld is het verbeteren van de tijd die nodig is voor het openen en preflighten van PDF-bestanden. Onze resultaten werden trouwens ook bevestigd door een onafhankelijke studie die is uitgevoerd door het VIGC".

Enfocus presenteert samen met zijn distributeur Five4u op de Grafische Vakbeurs.

PitStop Pro 10: Focus op kleur

Een van de hoogtepunten tijdens de Grafische Vakbeurs is PitStop Pro 10, die een verbeterd kleurmanagement, nieuwe functionaliteiten en uitgebreide samenwerkingstools biedt. De focus in PitStop Pro 10 ligt dan ook op toegankelijker kleurmanagement voor iedereen. “Enfocus wil het oplossen van kleurproblemen zo eenvoudig mogelijk maken. Met de nieuwe versie kunnen gebruikers dan ook kleurinstellingen eenvoudig en intuïtief beheren,” zegt Elli Cloots, Director of Product Management bij Enfocus.

Daarnaast wordt ook de gloednieuwe PitStop Workgroup Manager gedemonstreerd. Deze biedt centraal beheer en standaardisatie van preflight-instellingen, Action Lists, Workspaces enz. De Workgroup Manager biedt voordelen voor elk bedrijf met een groot aantal geïnstalleerde exemplaren van PitStop Pro en laat toe om instellingen centraal beheren.

Want PitStop Pro mag dan ontworpen zijn als stand-alone desktop-toepassing, in de praktijk wordt het ook vaak gebruikt in werkgroepen waar mensen moeten samenwerken. Dit betekent dat verschillende teamleden Preflight Profielen, Action Lists, Workspaces enz. willen delen, terwijl de teammanager controle wil hebben over de gebruikte instellingen. Dankzij de Workgroup Manager is het mogelijk om deze PitStop Pro Action Lists en Preflight Profielen eenvoudig in een werkgroep centraal te beheren en te verzekeren dat iedereen met de laatste instellingen werkt.

Consistente uitvoer gegarandeerd met PitStop Server 10

Bezoekers kunnen ook demonstraties volgen van PitStop Server 10. Deze versie biedt belangrijke nieuwe automatische functies zoals transparantie afvlakking, nieuwe mogelijkheden voor kleurmanagement en PDF-optimalisatie om de bestandsgrootte te verkleinen. De nieuwe mogelijkheid om transparantie in PDF’s af te vlakken helpt om een consistente uitvoer te garanderen.

Zo merkte Enfocus dat mensen soms problemen ondervinden met resultaten die verschillen, afhankelijk van het systeem: "Wij vinden het belangrijk om transparantieafvlakking uit te voeren tijdens het preflighten. Dit betekent dat gebruikers hetzelfde resultaat als vertrekpunt nemen en bestanden consistenter kunnen uitvoeren,” verklaart Cloots.

PitStop Connect 09 - update 1: krachtig antwoord op vraag van klanten

Tot slot komt ook PitStop Connect 09 uitgebreid aan bod. Dit product werd midden vorig jaar gelanceerd. PitStop Connect slaat een slimme brug tussen creatieve professionals en drukkers/uitgevers. Het stelt ontwerpers in staat jobbestanden automatisch te preflighten en drukklaar aan te leveren.

Met PitStop Connect worden PDF-bestanden exact gedrukt volgens de afgesproken specificaties. Ontwerpers hoeven zich geen zorgen meer te maken over aanleverinstructies en instellingen of specificaties die moeten worden gebruikt. Via de eenvoudige interface kunnen drukkers/uitgevers Connectors maken. De Connector preflight de PDF en bevat instellingen zoals een Preflight Profile, Actions Lists en specificaties voor het aanleveren. De gebruiker dient enkel de PDF op de Connector te slepen.

De eerste update die onlangs gelanceerd werd, biedt onder andere ondersteuning in de vorm van gestroomlijnde updates van Connectors en real-time feedback tijdens de PDF-verwerking. “Met Update 1 komen we tegemoet aan de feedback van klanten door een gestroomlijnd updateproces voor Connectors te bieden. Voor drukkers en uitgevers is het belangrijk dat creatieve professionals steeds de nieuwste versie van hun Connector gebruiken. PitStop Connect 09 update 1 voegt functies toe om dit proces te vergemakkelijken en tegelijkertijd kostbare tijd te besparen,” besluit Cloots.

About Enfocus

Enfocus provides modular and affordable tools safeguarding job quality and enabling automation throughout the complete production chain. Innovative solutions improve communication between design and production while enhancing productivity and predictability through automation of routine tasks.
Step-by-step deployment dramatically increases added value without forcing users to completely rethink their way of doing business. Well-known brands include Instant PDF, PitStop and Switch.
Enfocus is a business unit of Esko and has its headquarters in Gent, Belgium.

About Esko

Esko is a global supplier of integrated solutions for the packaging and labels, sign and display, commercial printing and professional publishing industries. Esko products and services drive profitability in the packaging and printing supply chain by reducing time-to-market and raising productivity.
Esko employs around 1200 people worldwide. Its direct sales and service organization covers Europe, Middle East and Africa, the Americas and the Asia Pacific, Japan and China regions and is complemented by a network of distribution partners in more than 50 countries.
Esko is headquartered in Gent, Belgium, and has R&D and manufacturing facilities in five European countries, the United States, China and India. Esko is a Danaher company.

PR agencies   Enfocus

Europe and ROW